Sabadell estrena nous busos híbrids

Sabadell estrena nous busos híbrids

L’Ajuntament de Sabadell i la cooperativa TUS (Transports Urbans de Sabadell) han incorporat aquesta setmana a la seva flota 5 autobusos híbrids Iveco Urbanway.

Aquests vehicles, amb els quals el 43% de la flota –28 de 65 vehicles– serà de baixes emissions, són de la firma Iveco, model Urbanway 24. Els busos, que són iguals als tres que es van incorporar fa unes setmanes, s’han adquirit per un import de 1.712.500 euros, gràcies al projecte DUSI, cofinançat al 50% per la Unió Europea i el fons FEDER.

Un dels nous vehicles, en servei a la línia 1. Foto: Arnau Crespo.
Un dels nous vehicles, en servei a la línia 1. Foto: Arnau Crespo.

Vehicles híbrids i accessibles

Aquests vehicles disposen d’una potència de 286 CV pel que fa al motor dièsel, i de 120 kW pel que fa a l’elèctric. Pel que fa a l’interior, disposen de 24 seients, a més de dues places per a cadires de rodes. Al lloc de conducció, els vehicles porten incorporada una mampara com a mesura de protecció i prevenció, especialment en el context de la pandèmia de la Covid-19.

Quant a l’accessibilitat, tot el vehicle és de pis baix i disposa de doble rampaelèctrica i manual–, agenollament, i quatre seients reservats.

Reducció de la mitjana d’edat de la flota

La incorporació al servei d’aquests autobusos permetrà retirar 5 dels vehicles més antics de la flota. Fins ara, la mitjana d’edat de la flota era d’11,6 anys, i amb aquesta operació disminuirà fins als 9,5 anys. Aquests vehicles, però, no es retiraran definitivament sinó que passaran a ser reserva temporalment, per si calgués fer-los servir per reforçar línies a causa de possibles restriccions d’aforament als vehicles a causa de la pandèmia.


Referències per a la realització d’aquesta entrada:

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *